Tuesday, May 5, 2009

sekilas pandang

salam jam 03.32 petang..



dalam berminggu saya tidak meng'update' blog..banyak kerja dalam dan luar harus di siapkan secepat mungkin..


beberapa hari lepas ada berjumpa rakan lama sekolah..lepak-lepak bersama nya.lama lah juga tidak bersua muka dan bergurau senda..macam-macam perihal dan cerita,cerita dunia,politik,dan agama..


tapi cerita agama memang lah sedap,macam makan nasi bertambah-tambah sebab di dalam cerita agama tu,dapat banyak ilmu..


kawan lama saya ini belajar jauh nun di timur tengah,dan sekarang ni nak tambah ilmu di pondok dan madrasah berhampiran rumah saya.Alhamdulillah


dia bercerita tentang hukum-hukum dalam islam yang sememang nya saya mengerti sedikit sebanyak nya..dia bukan orang politik kerajaan,bukan politik pembangkang..
bagi nya,hukum islam perlu di buat tanpa rasa ragu-ragu dan segan


banyak juga kami berdua berbual lalu kawan saya mengakhiri ayat yang berbunyi "rasulullah berpolitik atas masjid cari kesepaduan,perpaduan dalam ummat islam,lalu kenapa perlu sekarang pula 'di ampaikan di pagar masjid'??

kata-kata itu mengingat kan saya tentang seorang alim ulama terkenal...



saya tersenyum sendiri..:)

sekian



amar husaini ismail

No comments:

Post a Comment