Monday, May 11, 2009

umno 63 tahun

hari ini genap lah ulang tahun ke 63 UMNO.sepanjang hidup saya,tidak pernah pun saya menjadi ahli kepada parti ini kerana corak pemikiran saya tidak berminat kepada kaum semata-mata.



semasa saya kecil dahulu banyak juga saya dengar ceramah-ceramah yang di sampaikan(sewaktu kecil saya selalu dibawa oleh emak dan bapa saya mendengar,sebab dulu emak dan bapa saya ahli umno,tapi sekarang tidak lagi) oleh pemimpin-pemimpin umno ini berkenaan politik dan islam perlu di asing kan.
dan pernah saya dengar dari mulut-mulut pemimpin mereka tentang tidak lah boleh berpolitik di atas masjid kerana masjid itu adalah rumah ALLAH dan kita tidak boleh mengotori masjid dengan politik..


tapi gambar yang saya ambil tadi di kampung saya mencerita kan segala-gala nya,mereka telah mungkir pada janji nya dan 'mengotorkan' rumah ALLAH



Photobucket



soalnya,Rasulullah S.A.W dahulu nya membina negara islam madinah dan makkah di mana?
Rasulullah berdiplomasi dan berpolitik dahulu kala di mana kah?



fikirkan sejenak...:)

2 comments: